2011. október 1., szombat

Megérkezés Findhornba

Megtaláltam az egyetlen helybélit aki a Coach Surfingen szállást kínál, így egy nappal a kuzus kezdete előtt érkezhettem a parkba, és volt időm az átállásra. Megérkezés után park-sétára indultam szállásadómmal, Derekkel, aki a helyi „öregek” egyike. Legutóbb egy éve voltam itt, azóta a több változás történt, legfeltűnőbb a park közvetlen szomszédságában elindult építkezés. Sajnos, a terület nem teljes egészében a Findhorn Alapítvány tulajdona, így egy helyi építtető újépítésű beruházást kezdett a park északi részén, kihasználva az itt elterülő csodás Moray öböl természeti vonzerejét. Az újonnan épülő lakópark alapozó munkálatai elzárták a Cullerne Gardenbe vezető rövidebb utat (ez az organikus kertészet látja el friss helyi zöldségekkel a közösséget, a korábbi években a kert önkéntes hetein dolgoztam).

A mai reggel a szokásos közösségi meditációval kezdődött. Peter Caddy a hetvenes évek elején építette azt a faházat, amely a reggeli közös meditációknak otthont ad. A helység azóta is eredeti berendezéssel, éjjel-nappal nyitva és kellemes hőmérsékletűre fűtve áll, hogy bárki bármikor betérhessen csendes elmélkedésre, „kapcsolódásra”. A reggeli közös félórás meditáció jó alkalom a nap kezdésére, az ittlévők „közös rezgésre” hangolódására. A meditáció után hamarosan kezdődött a regisztráció a kurzusra a közösségi étkezőben. Itt találkoztam a világ minden tájáról a programra érkezett résztvevőkkel, és az előző évekből megismert helyiekkel. Megérzekés után úgynevezett „túlélő túrára” invitálják az először ittjárókat, hogy megismerkedjenek a park épületeivel, jelegzetességeivel, a helyi organikus ételeket és ajándékokat kínáló bolttal, kávézóval, közösségi épületekkel.  Ági

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése